Процедура за подбор за длъжността „Експерт мониторинг“ – профил „Общ“ – 2 (две) позиции по Програмата ИНТЕРРЕГ VI A - ИПП България - Сърбия за периода 2021-2027 г. към дирекция „Управление на териториалното сътрудничество“

Начална дата: 17 октомври 2024
Крайна дата: 01 ноември 2024 | 17:30 ч.

Министерството на регионалното развитие и благоустройството
с адрес: гр. София, ул. „Св. Св. Кирил и Методий” 17-19,
тел. 02/9405 666

На основание на Заповед № РД-02-33-168/11.10.2024 г. на министъра на регионалното развитие и благоустройството, във връзка с чл. 10 от Постановление № 15 на Министерския съвет от 16.02.2022 г. за определяне на условията и реда за назначаване на български и чуждестранни граждани в съвместните структури за подпомагане на изпълнението и за определяне на системата за осъществяване на първо ниво на контрол по програмите за териториално сътрудничество на Европейския съюз, в които Република България участва за периода 2021-2027 г.


ОБЯВЯВА ПРОЦЕДУРА ЗА ПОДБОР

за длъжността „Експерт мониторинг“ – профил „Общ“ – 2 (две) позиции по Програмата ИНТЕРРЕГ VI A - ИПП България - Сърбия за периода 2021-2027 г. към дирекция „Управление на териториалното сътрудничество“ в МРРБ

1. Място за изпълнение на длъжността: гр. София

2. Характер на работата: Като част от експертния състав на Съвместния секретариат по Програмата ИНТЕРРЕГ VI A - ИПП България - Сърбия за периода 2021-2027 г., експертът мониторинг ще бъде ангажиран в следните дейности: подготовка на Насоките за кандидатстване по поканите за набиране на проектни предложения, консултиране на потенциални бенефициенти по време на процеса на кандидатстване по отношение на технически въпроси, свързани с разработване на проектните предложения, участие в оценка на постъпилите проектни предложения, договаряне, наблюдение и контрол на финансираните проекти, съдейства на УО при подготовката на договорите за субсидия и техните изменения. Експертът е и лице за контакт, и подпомагане на кандидатите и партньорите по проекти, като предоставя консултации по въпроси, свързани с компетенциите на длъжността. Длъжността се заема чрез сключване на трудов договор.

3. Изисквания за заемане на длъжността:
Образователно-квалификационна степен: Бакалавър;
Професионална област: Социални, стопански и правни науки в следните направления: право, икономика, финанси, регионално развитие, европеистика, публична администрация, международни икономически отношения, социология; Технически и природни науки в следните направления: архитектура, строителство и геодезия, общо инженерство, екология и урбанистика;
Професионален опит: минимум 2 години опит във финансовата сфера или в областите на дейност, съгласно функциите определени в длъжностната характеристика;
Допълнителна квалификация: свободно ползване на английски език (писмено и говоримо);
Допълнителен опит, считан за предимство:
Опит в осъществяване на мониторинг/управление на проекти, съфинансирани от фондовете на Европейския съюз.

4. Начин на провеждане на процедурата за подбор:
• писмен изпит, включващ затворени и отворени тестови въпроси на български и английски език, както и писмен превод от и на английски език и
• интервю на преминалите писмения изпит кандидати.
При обявяване на допуснатите и недопуснатите до писмен изпит кандидати комисията за подбор ще посочи информационните източници, които те могат да ползват при подготовката им.

5. Необходими документи за участие в процедурата за подбор:
- заявление по образец, в което се посочва за коя от позициите се кандидатства – възможно е кандидат да посочи повече от една позиция;
- декларация (по образец);
- автобиография на английски език (по образец);
- копие от документ за завършено висше образование;
Копие от диплома може да не се представя в следните случаи:
 ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е издадена след 01.01.2012 г. и е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти - в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата;
 ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация - в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване;
* копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионален опит (трудова, служебна или осигурителна книжка, граждански договор или друг документ, удостоверяващ професионалния опит);
* копия от други документи, удостоверяващи изпълнението на изискванията за заемане на длъжността;
Документите следва да бъдат представени в сградата на МРРБ: 1202, София, ул. „Св. Св. Кирил и Методий” 17-19, ет. 1, Център за административно обслужване:
- лично от всеки кандидат;
- чрез пълномощник;
- по електронен път, на официалната електронна поща на МРРБ:
e-mrrb@mrrb.government.bg, като заявлението и декларацията трябва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис;
- чрез лицензиран пощенски оператор (валидна е датата на получаване).

срокът за подаване на документите от кандидатите е 15 дни след публикуването на обявата за процедурата за подбор.
Забележка:
В процедурата не могат да участват лица, които са:
-непълнолетни;
-поставени под запрещение;
-осъждани за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода;
- лишени от правото да заемат определената длъжност.
В случай, че бъде установено, че лица, попадащи в горните категории, са подали заявление за участие в процедурата за подбор, същите няма да бъдат процедирани за по-нататъшна оценка.
Сключване на договор: С одобрения кандидат се сключва срочен трудов договор.
Основно трудово възнаграждение за длъжността: до 3 200 лв.
Списъци и други съобщения във връзка с провеждането на процедурата за подбор ще бъдат обявявани на официалната електронна страница на МРРБ – www.mrrb.government.bg.


Информация за обработване на лични данни
за целите на провеждане на процедура по подбор за заемане на длъжност в съвместните структури за подпомагане на изпълнението и за определяне на системата за осъществяване на първо ниво на контрол по програмите за териториално сътрудничество на ЕС, в които Република България участва за периода 2021-2027
съгласно чл. 13 от Общия регламент относно защитата на данните
(Регламент (ЕС) 2016/679)

- предоставените лични данни на администратора на лични данни - Министерството на регионалното развитие и благоустройството са необходими за провеждане на процедура по подбор съгласно Кодекса на труда и утвърдена от министъра на регионалното развитие и благоустройството Методика за подбор и назначаване на служители по реда на ПМС № 15 от 16.02.2022 г. за определяне на условията и реда за назначаване на български и чуждестранни граждани в съвместните структури за подпомагане на изпълнението и за определяне на системата за осъществяване на първо ниво на контрол по програмите за териториално сътрудничество на ЕС, в които РБ участва за периода 2021-2027;
- срокът за съхранение на предоставените лични данни – 3 години на електронни носители и на хартия;
- участниците в процедурата имат право да изискват от администратора заличаване и коригиране на личните ми данни, обработването на които не отговаря на изискванията на ЗЗЛД, които права могат да упражнят чрез отправяне на писмено изявление до администратора, включително изпратено по електронен път, както и чрез формата за контакт на сайта на МРРБ;
- участниците в процедурата имат право на подаване на жалба до надзорен орган – Комисията за защита на личните данни;
- при непредоставяне на горепосочените лични данни, не могат да бъдат изпълнени посочените законови изисквания за участие в процедурата;
- администраторът не извършва други действия на обработка, по отношение на лични данни, освен за целите на процедурата по подбор.

  • Одобрени кандидати
1. Мария Добрева
2. Евгени Иванов

Допуснатите кандидати следва да се явят на писмен изпит на 28.11.2024 г. от 9:30 часа в сградата на Министерство на регионалното развитие и благоустройството, етаж 1, зала „Пресцентър С“.

II. Информационни източници за подготовка:
Като информационни източници за подготовка за писмения изпит могат да се използват следните документи публикувани и на електронните страници на МРРБ:
• https://www.mrrb.bg/bg/infrastruktura-i-programi/programi-za-teritorialno-sutrudnichestvo-2021-2027 /;
• Програмата за трансгранично сътрудничество на Европейския ИНТЕРРЕГ VIA-ИПП България - Сърбия за периода 2021-2027: https://ipa-bgrs.mrrb.bg/en/term/5/node/3 ;
• Териториална стратегия по програмата ИНТЕРРЕГ- VI-A ИПП България-Сърбия - https://ipa-bgrs.mrrb.bg/en/term/15 ;
• Насоки за кандидатите по Целева покана за разработване на пълни проектни предложения по Териториалната стратегия на Програмата ИНТЕРРЕГ България-Сърбия - https://ipa-bgrs.mrrb.bg/bg/term/24/node/98 ;
• Насоки за кандидатите по Първа покана за набиране на концепции за проектни идеи по Териториалната стратегия - https://ipa-bgrs.mrrb.bg/en/term/24/node/62 ;
• Насоки за кандидатите по Ограничена покана за стратегическо проектно предложение по програма ИНТЕРРЕГ- VI-A ИПП България-Сърбия - https://ipa-bgrs.mrrb.bg/bg/term/23/node/61 ;
• Наръчник за изпълнение на стратегически проект по ограничена покана за набиране на проектни предложения по програма ИНТЕРРЕГ VІ-А ИПП България - Сърбия - https://ipa-bgrs.mrrb.bg/bg/term/23/node/48 ;
• Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета от 24 юни 2021 година за установяване на общоприложимите разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд плюс, Кохезионния фонд, Фонда за справедлив преход и Европейския фонд за морско дело, рибарство и аквакултури, както и на финансовите правила за тях и за фонд „Убежище, миграция и интеграция“, фонд „Вътрешна сигурност“ и Инструмента за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика;
• Регламент (ЕС) 2021/1059 на Европейския парламент и на Съвета от 24 юни 2021 година относно специалните разпоредби за цел „Европейско териториално сътрудничество“ (Interreg), подкрепяна от Европейския фонд за регионално развитие и инструменти за външно финансиране;
• Регламент (ЕС) 2021/1058 на Европейския парламент и на Съвета от 24 юни 2021 година относно Европейския фонд за регионално развитие и относно Кохезионния фонд;
• Устройствен правилник на Министерството на регионалното развитие и благоустройството;
• Кодекс на труда
III. Система за определяне на резултатите, минимално допустим резултат и начин на формиране на крайната оценка за всеки етап от подбора.
1. Писмен изпит:
Писменият изпит включва тест с 10 затворени въпроса на английски език и български език с един възможен верен отговор и два текста за превод от български на английски език и от английски на български език.
Комисията ще използва разработен за подбора писмен изпит в два различни варианта. След обявяване на началото на провеждане на подбора един от кандидатите изтегля чрез жребий един от вариантите на писмен изпит и го обявява на всички кандидати.
Продължителността на писмения изпит е 1 час.
Кандидатите отбелязват с кръгче или със знак „Х“ верния отговор на въпроса от теста, като нямат право да поправят, дописват или изтриват вече избран отговор, както и да отбелязват повече от един отговор на всеки отделен въпрос. В тези случаи ще се счита, че на съответния въпрос е отговорено невярно.
Оценяване на въпросите от теста: Всеки верен отговор на въпрос носи по 1 точка. Максималният резултат, който кандидатът може да получи за въпросите, е 10 точки. При получени под 6 точки на въпросите кандидатът не се допуска до интервю.
• Оценяване на преводите: Критерии за определяне на резултата от преводите: Разбираемо и свързано изразяване - максимум 3 точки;
• Точност (прецизност) при преводите на специфичната терминология - максимум 1,5 точки.
• Коректна структура и пунктуация на изречението - максимум 0,5 точки.

Скала при оценяване на преводите – минимална стъпка 0,25 точки.
Максималният брой точки, който кандидатът може да получи на всеки един от преводите е 5. При получени под 3 точки на всеки един от преводите кандидатът не се допуска до интервю.
Крайната оценка от писмения изпит е сбор от оценките, получени от решаването на тест и двата превода.
Минималният резултат, при който кандидатът се счита за успешно издържал писмения изпит, е „12” точки, сформиран по следния начин: правилен отговор на 6 затворени въпроса (6 x 1 т. на въпрос) от теста и оценка на всеки един от двата превода не по-ниска от 3 точки.
Максималният брой точки от писмения изпит е 20 точки.
Комисията прие резултатите от писмения изпит да се умножават с коефициент „3”, а резултатите от интервюто – с коефициент „5”.:
Информация относно резултатите от писмения изпит кандидатите ще получат лично на 28.11.2024 г. в 11:30 часа в сградата на МРРБ. Непосредствено след това ще се проведе интервю с кандидатите постигнали минималния резултат.

2. По отношение на интервюто, комисията реши:
Преди провеждане на интервюто комисията ще формулира въпросите, които ще бъдат задавани на кандидатите, и с които се цели да се установи в каква степен същите притежават професионалните и деловите качества, които са необходими за изпълнението на длъжността.
Критерии за определяне на резултата от интервюто:
1. Компетентност, свързана с познаване и ползване на нормативните актове;
2. Компетентност, свързана с управление/наблюдение/отчитане на проекти;
3. Компетентност, свързана с длъжността, за която се кандидатства;
4. Комуникационна компетентност.

Всеки член на комисията ще прецени качествата на кандидатите въз основа на дадените отговори по 5-степенна скала и ще попълни формуляр съгласно Приложение № 6 от Методиката за назначаване на служители и оценка на изпълнението на длъжностите в съвместните структури и звеното за първо ниво на контрол по програмите за териториално сътрудничество на Европейския съюз, в които Република България участва за програмен период 2021 -2027 г.
Оценката на всеки член на комисията се сформира като средно аритметична величина от преценката по отделните критерии.
Минималният резултат при който кандидатът се счита за успешно издържал интервюто е 15,00 точки, получен като сбор от оценките на членовете на комисията.
Кандидати, получили резултат под 15,00 точки на интервюто, няма да имат сформиран окончателен резултат и няма да участват в крайното класиране.
Окончателният резултат на всеки кандидат е сбор от резултатите, получени при провеждането на писмения изпит и интервюто, умножени съответно с коефициенти „3” и „5”.
  • Неодобрени кандидати
1. Детелина Асенова – Кандидатът не отговаря на условията на изискването за придобит професионален опит за заемане на длъжността - минимум 2 години опит във финансовата сфера или в областите на дейност, съгласно функциите, определени в длъжностната характеристика.
  • Документи и образци за кандидатстване (4)
Подаването на документи за участие се извършва лично или чрез пълномощник
    Прил. 3 Заявление
    Прил. 3.1 Декларация кандидат
    Прил. 3.2 CV
    Резултати от подбор