Министър Шишков: Днес бе подписано заданието за проектиране на национална детска болница

Министър Шишков: Днес бе подписано заданието за проектиране на национална детска болница

17 ноември 2022 | 20:09

Тунелът под Шипка ще се реализира, но това са много пари с минимален ефект

 Днес подписах заданието за проектиране на национална детска болница, с което стартираме цялостният процес по нейното изграждане. Така реално, заедно с министъра на здравеопазването д-р Асен Меджидиев, областния управител на София- град Митко Михайлов и кмета на район „Овча купел“ Ангел Стефанов дадохме старт на процеса по изграждане на лечебното заведение. Това съобщи в предаването „Още от деня“ на БНТ министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Той обясни, че е разработен ясен график, в който са разписани останалите дейности. Според министър Шишков, до няколко месеца ще бъде готов подробния устройствен план за обекта, а Министерството на здравеопазването разработва задание за инвестиционен проект. „Строителството ще може да започне с одобряването на плана и проекта. Това, което беше силно забавено във времето и не беше свършено от предишните кабинети, го форсираме. Надявам се следващият редовен кабинет да построи  детската болница. Работим успоредно всички министри, заедно“, коментира арх. Шишков.

„Тунел под Шипка ще има, строителството ще се реализира през настоящия програмен период“. Така министър Шишков отговори на въпрос на водещата за бъдещето на обекта. Според регионалния министър съоръжението е част от строителния хаос в държавата. „От него няма да има голям смисъл, защото  обходният път на Габрово е изграден с две ленти, по една за посока, тунелът също е с две ленти. Те просто няма да могат да поемат целия трафик от Дунав мост към Гърция и Турция, т.е. ефектът ще е минимален. Дали сме много пари за минимален ефект, а това е равно на строителен хаос“, категоричен бе регионалният министър и опроверга появилите се твърдения, че е спрял изграждането му.

"Амбицията ми е да говоря за всичко, което не е свършено. Да се проектира всичко, което не е било проектирано, така че в следващите редовни кабинети буквално да нямат избор и да разберат, че трябва да завършат проектирането и строителството на всички инфраструктурни обекти", добави още той. По думите на арх. Шишков, настоящото служебно правителство е първото, което е поставило въпроса за липсващите връзки по оста север-юг и е предприело действия за изграждането им. „Ние обявихме магистралата Русе- Велико Търново за обект от национално значение, одобрих подробните устройствени планове за обхода на гр. Бяла и отсечката до Русе. За да има резултати и строежи, трябва да има проектиране и разрешителни. Т.е. ние дадохме хоризонт да може да се строи“, обясни арх. Шишков.

По въпроса кога автомагистрала "Европа" ще бъде въведена в експлоатация, министър Шишков обясни, че движението по нея ще може да бъде пуснато временно до края на тази година и анонсира, че следващата седмица в понеделник ще направи инспекция на обекта. „Имам уверението на строителя, че временно движението ще бъде пуснато до Нова година, но без последния слой на асфалта, защото времето няма да позволи. Големият проблем на автомагистрала "Европа" е, че последният лот между София и Сливница беше спрян за 7 месеца по време на предишния редовен кабинет и не беше одобрен и придвижен Подробният устройствен план (ПУП). Аз одобрих ПУП-а, но няма кой да върне тези 7 месеца. Сега ще имаме възможност да строим, но вероятно ще загубим част от европейското финансиране, защото строителят няма да може да се справи. Хората искат реални строежи, за да се случат нещата, трябва да има навреме проектиране и отчуждаване. Когато времето назад е загубено и няма проектиране, се случва това“, каза регионалният министър.

Арх. Иван Шишков коментира и друга тема - междусистемната газова връзка между България и Гърция, която все още не е завършена в цялост на 99%. „Първият и най-важен етап бе завършен и въведен в експлоатация, за да можем да получаваме газ. Остава още 2 етапа, които ще държим фирмата да завърши, за да имаме изцяло готов обект и най-накрая едно нещо да е цялостно готово“, категоричен беше  арх. Шишков.