През 2019 г. стартират процедурите за избор на изпълнител на обхода на Кърджали

През 2019 г. стартират процедурите за избор на изпълнител на обхода на Кърджали

08 май 2018 | 16:02

Започналите днес ремонтни дейности по АМ „Тракия“ ще завършат до 20 юни

 

В резултат от съвместната активна работа с областния управител на Кърджали и Агенция „Пътна инфраструктура“ през последните месеци е издадено разрешение за строеж на участък от околовръстния път на Кърджали. Това обяви в Кърджали днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. След посещение в Ардино, министърът участва в пресконференция заедно с председателя на Народното събрание Цвета Караянчева, областния управител на Кърджали Никола Чанев и председателя на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов.

Регионалният министър информира, че разрешението касае част от пътя, за която е проведена процедура по ОВОС, има одобрен парцеларен план и са проведени процедурите по отчуждаване на засегнатите от трасето имоти. Строителното разрешение за нас беше много важно. Възползвахме се от законовата възможност да избегнем провеждането на нов ОВОС, част от който са тежки съгласувателни процедури. С него оставихме в сила действащия понастоящем ОВОС и спестихме 3-4 години от изпълнението на проекта, подчерта той. За останалата част от околовръстния път на областния град продължават проектирането и отчуждаването на терени. Затова министърът призова областната администрация и местната власт да съдействат за бързото приключване на отчуждителните процедури.

Проектът ще бъде включен като приоритетен в бюджетната програма на Агенция „Пътна инфраструктура“ за 2019 г., каза още Николай Нанков. Той ще бъде възложен на два етапа на инженеринг – допроектиране и реално строителство, като процедурата може да започне през 2019 г. Вторият етап включва изграждането на две тежки мостови съоръжения, чрез които транзитният трафик ще бъде изведен от града.

Министърът посочи, че целта е процедурата за инженеринг да започне в началото на 2019 г., като строителството може да започне в средата на годината, а строително-монтажните работи се очаква да приключат до три – три и половина година след това.

Регионалният министър коментира още, че до есента ще бъде напълно рехабилитиран третокласният път Ардино - Кърджали. Още от миналата година предприехме действия според ангажимента ни пред местната общественост, допълни той.  Говорим за пълна рехабилитация, подчерта Николай Нанков и обърна внимание, че от средата на следващата година, с внедряването на тол системата, практиката с кърпежите ще спре. Министърът подчерта, че ежегодно в пътния сектор само за рехабилитация и поддръжка на пътища са необходими 800 млн. лв., поради което е необходимо да се създаде устойчивост в него във финансов аспект. Това ще стане чрез тол системата, с внедряването на която ще въведе и по-справедливия модел за плащане, а повишените приходи ще позволят и по-бързото изграждане на нови пътища.

При посещението си в Кърджали регионалният министър обяви, че днес е издадено и разрешение за строеж за пътя Момчилград – Крумовград, който ще се рехабилитира със средства по Програма Интеррег V-A Гърция – България. За рехабилитацията на още 6 км от трасето ще бъде осигурено национално финансиране.

На въпрос за започналите днес ремонтни дейности на АМ „Тракия“ в участъка от Пловдив до Чирпан Николай Нанков посочи, че срокът за завършването им е 20 юни, за да не се възпрепятства движението през активния туристически сезон.

Търсим баланса между археологията, екологията и скоростното строителство. Няма да позволим разрушаване на археология за сметка на магистрала. Строителството в близост до археологическия комплекс е спряно и такова не е извършвано в рамките на разкопките, коментира министър Нанков по отношение на изграждането на АМ „Струма“ и разкритото при археологическите проучвания древно селище. Експертна комисия, свикана от министъра на културата Боил Банов, включва „светила“ в археологията и тя ще даде решението за консервацията и реставрацията на селището, каза още той. Министърът обясни, че има различни варианти за продължаване на проекта, сред които и възможността за пренасочване на ресурса, като например към АМ „Хемус“, скоростния път Ботевград – Видин и други.

mrrb