С 2,1 млн. лв. от ОПРР ще се изгражда интелигентна система за пътна безопасност по 11 второкласни и третокласни пътни участъци в страната

С 2,1 млн. лв. от ОПРР ще се изгражда интелигентна система за пътна безопасност по 11 второкласни и третокласн

05 ноември 2020 | 10:40

Умни знаци и модерна маркировка ще пазят шофьорите по близо 120 км

 

Пилотна интелигентна система за пътна безопасност по 11 участъка от републиканската пътна мрежа ще бъде изградена за близо 2,1 млн. лв., осигурени от управляваната от Министерството на регионалното развитие и благоустройството Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. Договорът бе подписан от зам.-министъра и ръководител на Управляващия орган на ОПРР Деница Николова и председателя на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ Малина Крумова. Агенцията ще изпълнява проекта в партньорство с Агенция „Пътна инфраструктура“.

Проектът обхваща близо 120 км второкласни и третокласни пътища, по които ще бъдат разположени модерни системи за подобряване на безопасността на движение. Предвижда се доставка и монтаж на 23 електронни табели с променящо се съдържание, които ще предават актуална информация за времето и трафика в реално време. Те ще бъдат оборудвани със сензор за външна температура и за видимостта. Освен това ще отчитат броя преминали автомобили и ще имат камери за видеонаблюдение.

Проектът предвижда още да се изградят 2200 кв. м напречна оптична маркировка, 5670 кв. м напречна шумна маркировка, над 12 000 кв. м надлъжна шумна маркировка. Ще бъдат монтирани около 8200 светлоотразителни пътни кабари и почти 2000 направляващи светлоотразителни елемента.

Системата ще обхваща два участъка с обща дължина 43 км от второкласния път II-81 Костинброд - Бучин проход - Берковица, 6 трасета с над 55 км обща дължина от второкласния път II-29 Варна - Генерал Тошево - Кардам, 11 км от направлението Пампорово - Стойките, 6 км от път III-181 СОП - с. Ковачевци и над 3 км от път II-18 Софийски околовръстен път - Южна дъга.

Съоръженията ще бъдат разположени в критични точки, определени на база на допълнителни анализи за приоритизиране на обектите въз основа на данни за пътнотранспортни произшествия, транспортно натоварване, специфични климатични условия и др.