Министър Иван Шишков за БТВ: Пътните фирми станаха заложник на политиците

Министър Иван Шишков за БТВ: Пътните фирми станаха заложник на политиците

09 август 2022 | 13:08

Водещ: В студиото на „Тази сутрин“ вече е служебният министър на регионалното развитие и благоустройството архитект Иван Шишков. Казвам добро утро на архитект Шишков, здравейте. Г-н Шишков, има много теми, за които отговаряте, всички те са важни за нашето общество. Заемате поста от седмица. Да започнем с това как се чувствате в стола на Гроздан Караджов.

Иван Шишков: Аз нямам проблем поради това, че знаете, бях заместник-министър в предишния служебен кабинет. Мога да кажа, че това, което очаквах да получа като наследство, е напълно очаквано, т.е. нищо не ме е изненадало особено. И от първия ден, от който съм министър, съм започнал да работя това, което съм си представял, че трябва да се работи мигновено. Това, което може би малко ме е изненадало, беше проблемът с газовия колектор, защото в него има недовършени строителни работи.

Водещ: Преди да отидем към газовия колектор, искам да Ви кажа, че Ви зададох този въпрос заради събитията, които доведоха до това Вие да заемате поста и да гостувате в нашето предаване днес. Спомняте си, че при разпада на четворната коалиция Кирил Петков съобщи, че Слави Трифонов е нарекъл Гроздан Караджов в техен разговор просто един брокер. Вие смятате ли, че той е бил такъв на база на това, което заварихте в министерството? „Едни пари трябва да отидат при „бебетата на Караджов“ – имаше и такъв цитат.

Иван Шишков: Една тема не бих си позволил да коментирам по никакъв начин, защото според мен това е чисто политическо говорене. Това, което мога да кажа, е, че за съжаление, ако има проблеми в Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) – ние ще ги коментираме малко по-нататък най-вероятно с Вас в студиото, са може би забавянето в определени действия, които са довели до всичките тези проблеми. Забавянето в новите поръчки, които трябваше да направи Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) за текущите ремонти, забавянето във всички тези процедури, които бих казал, че служебният кабинет остави като бъдещи решения, за да може наистина държавата да тръгне  по съвсем друг път. За съжаление, част от тези неща на практика не са се случили и това може би е довело до тези тежки политически говорения между коалиционните партньори, за което аз бих казал, че не искам да коментирам. Но това, което мога да Ви кажа със сигурност, е, че проблемът с пътните фирми е започнал много преди, даже преди предишния служебен кабинет.

Водещ: На г-жа Комитова.

Иван Шишков: Преди нашия служебен кабинет, който беше. Проблемът на пътните фирми – знаете, но мисля, че ще говорим по-нататък за това…

Водещ: Добре, тези проблеми, които заварихте, толкова ли са големи, че да падне правителство заради тях? Защото бившият спортен министър от квотата на „Има такъв народ“ Радостин Василев каза при разпада на правителството тогава, че темата изобщо не е Македония, а е трябвало да бъдат откраднати едни пари. Толкова ли са сериозни проблемите?

Иван Шишков: Аз не мога да коментирам дали трябва да бъдат откраднати, или не. Но тъй като започнахме темата с пътните фирми, тогава ще влезем в нея и аз ще Ви обясня по-подробно нещата.

Водещ: Добре, понеже споменахме пътните фирми.

Иван Шишков: Конкретно. Просто кажете коя от девет теми искате да започнем, дали с пътните фирми, дали с интерконектора.

Водещ: Добре, добре, да говорим за пътните фирми.

Иван Шишков: Добре.

Водещ: Работихте и с министър Комитова, на която бяхте заместник.

Иван Шишков: Да.

Водещ: Тя тогава съобщи, че има „абонирани“ компании. Вие се срещнахте с представители на бранша. Можем ли изобщо да говорим за такива компании, абонирани за обществени поръчки?

Иван Шишков: Вижте, по принцип пътните фирми – единственият възложител основен за тях е държавата. Логично е едни фирми, които имат специфична дейност за пътно строителство, да бъдат така или иначе в отношения с държавата, т.е. да търсят работа от държавата. Проблемът с тях е започнал още 2018 г. Спомняте си, когато стана трагедията в Своге, тогава подаде оставка тогавашният министър Нанков, след това се върна в МРРБ като заместник-министър, но за съжаление политическата рокада не доведе до промяна в модела. Даже бих казал, че от 2018 г. насам е започнал този порочен модел за възлагане на тези ТРП-та, които станаха известни на цялата общност. И то в какъв смисъл – не само в проблем, че част от тия ТРП-та представляват основно и частично текущи ремонти. Вчера се разбрахме с пътния бранш и няма да го коментирам, защото на практика проблемът започва да става в тях, а не в истинския виновник за нещата. Истинският виновник са тогавашните правителства на ГЕРБ, които са възлагали по този начин, възлаганията многократно са надвишили стойността, за която са били предвидени. Но казвам, договорите са си абсолютно нормални договори, абсолютно нищо им няма на тези договори. Въпросът е, че на базата на едни договори се е правело едно възлагане, което не е било редовно. Проблемът на пътните фирми – те станаха заложник на тази политика. В един момент обаче какво се получи? Политиците, които вкараха пътните фирми в тази игра, образно казано, се отдръпнаха и оставиха пътните фирми да спорят със следващата власт. И ние в предишния служебен кабинет на практика попаднахме в един конфликт с тях без да сме страна по спор.

Водещ: Не беше чак толкова отдавна, спомняме си протестите.

Иван Шишков: Да.

Водещ: Вчера имахте среща с представители на пътния бранш. Какво се разбрахте с тях?

Иван Шишков: Срещата беше много конструктивна. Разбрахме се няколко неща. Първо се разбрахме, че парите, които така или иначе са им блокирани, за които те претендират да получат – това са парите, които си говорихме от предишния служебен кабинет, към този момент те няма как да ги получат. Обаче, тъй като е съвсем нормално да помогнем на пътния бранш, защото наистина когато си изработил едно количество работа и не си получиш парите, нормално е да можеш… Този бранш все пак той работи, съществува, изгражда инфраструктура в България – хубава или лоша, това е друга тема. И това, което се разбрахме, е следното: установих, че на тях не е плащано по строителството на „Хемус“ 1, 2 и 3. Говоря за тези лотове, на които е започнало строителството и за които на времето бяхме упрекнати, че спираме строителството. А се оказа, че последното правителство, което е плащало строителство по тези лотове, е предишният служебен кабинет. Разбрахме се да намерим начин това строителство, по което вече се дължат пари – не говоря за тези лотове с авансите, това строителство, за което са дължат пари, да намерим начин да им бъдат платени парите, за да може по магистралата „Хемус“ в лотове 1, 2 и 3 да бъде изпълнена в сроковете, за които е предвидена. Същото касае и скоростния път Видин – Благоевград.

Водещ: А ще делите ли фирмите на „изрядни“ и „неизрядни“, когато се плаща на тях, както предишното правителство?

Иван Шишков: В този коментар те пак станаха жертва, защото бяха наречени „изрядни“ и „неизрядни“ фирми. Има изрядни и неизрядни възлагания. Аз не искам да защитавам фирмите и не ме разбирайте погрешно, че в момента съм застанал и защитавам фирмите, но човек трябва да говори истината. Те имат неизрядни възлагания, а тези неизрядни възлагания са възложени на фирми. Какви са фирмите аз не искам да коментирам, но те имат неизрядни възлагания и проблемът е от неизрядните възлагания. И затова ние искахме да можем да променим нещата и да могат и тези фирми да работят по съвсем нов начин, да имат нови договори и да работят на чисто. Освен това ние бяхме заложили и бяхме коментирали тогава с представителите на АПИ да се направят ударно поръчки за основни ремонти, защото не може, ако вземем една статистика, ще се окаже, че във времето назад, в последните три-четири години официално държавата е правила изключително малко основни ремонти и само текущи. Единственият начин да повдигнем качеството и нивото на строителството е да правим основни ремонти, да ги правим с надзор, да ги правим с разрешение за строеж и да има по-голям контрол върху строителството.

Водещ: Г-н министър, точно преди седмица, при встъпването ви в длъжност президентът Радев по време на церемонията призова „Извадете цялата истина за „Хемус“. Какво ще направите вие по този въпрос, как ще извадите истината?

Иван Шишков: Истината за „Хемус“, която касае основно 4, 5, 6, 7, 8, 9 лот – аз бих казал, че от страна на МРРБ бяхме направили изключително много още в предишния кабинет. Всичко, което е необходимо да направим и в момента и да продължаваме да вадим документация, която ни я искат, разбира се, съответните органи, ние сме готови да го направим. Само ще повторя, че за 7, 8 и 9 лот няма трасе, има раздадени аванси. За 4, 5 и 6 лот имаме в момента трасе, имаме включително и одобрен Подробен устройствен план, имаме и отчуждаване, което извърши служебният кабинет, т.е. предишният служебен кабинет извърши отчуждаването. Лошото е, че когато ние предавахме – предишният служебен кабинет, на редовния кабинет, аз лично бях оставил текст в МРРБ на г-н Караджов, бях оставил текст за обявяване на „търпим“ на строежите на инфраструктурни обекти, за които държавата имаше възможност да ги обяви за „търпими“, за да можем тези незаконни строителства, които бяха констатирани, да може да не се разрушават, а да могат да се използват, стига да са построени.

Водещ: А какво се случи след това?

Иван Шишков: Ами нищо. Вие да сте чули да има изменение на Закона за устройство на територията? Текстът беше два реда или да кажем два члена и една алинея.

Водещ: Сега оглавявате министерството – каква е вашата стъпка в тази насока?

Иван Шишков: В тази посока, тъй като ние имахме готова инициатива за този текст, тъй като народните представители не го направиха, ние ще си позволим да направим законодателна инициатива, в смисъл, ще направим обществено обсъждане на този текст, след като свърши общественото обсъждане, когато влезе, встъпи в длъжност следващото Народно събрание, ще го внесем веднага. Няма да чакаме повече и да се молим на някой депутат, защото ако това не стане, ние не можем да продължим да строим 4 и 5 лот. Или трябва да ги съборим, или трябва този текст. Той е изключително важен. Още повече, че ние спорим с пътните фирми за основни и текущи ремонти. Ами всичко, което ще се окаже, че е основен ремонт, то няма да е проблем на пътните фирми, то ще стане проблем на държавата. И наистина човек трябва държавнически да се отнася по този въпрос.

Водещ: Има ли проблем с парите? Веднъж вече са дадени някакви пари. Колко ще струват тези лотове?

Иван Шишков: Тези лотове имат и друг проблем, той е юридически и той трябва да бъде взет на по-високо ниво от МРРБ поради простата причина, че там знаете, че установихме тези поръчки ин хаус. В тези поръчки ин хаус проблемът с тях е, че на практика изпълнител, официалният изпълнител на строежа е държавната фирма „Автомагистрали“. Освен че тя няма капацитет, на практика в нея остава гаранцията за цялото строителство. Значи представете си – ние имаме строител под прикритие буквално. Тези фирми, които имат договори за доставка на материали и на техника, те са истинските строители, но де юре не са, те са строители под прикритие. И ако има некачествено строителство, то остава за сметка на държавата.

Водещ: На държавата. И никой не носи отговорност.

Иван Шишков: Да. Това е едната част от нещата. Другата част от нещата, разбира се, са и раздадените аванси. Тук трябва наистина да има много сериозна инициатива, за да може тези лотове веднъж да се продължат, но втори път да не се продължат по този начин. Това, което е започнало да се строи – очевидно е, за съжаление, ще трябва да се построи по този начин, защото там участниците в строителството вече са фиксирани и строителството върви.

Водещ: Това колко ще струва на държавата?

Иван Шишков: Към днешна дата вече никой не знае колко ще струва, защото виждате, че има инфлация. Но според мен важното в целия тоя разказ, който си говорим, най-важното е да се намери първо един механизъм, в който всичко да се сложи на законова основа. И още нещо според мен е много важно – строителните фирми, защото започнахме с тях, аз апелирам наистина да разберат, че оттук нататък е по-добре да започнем да работим по едни по-добри правила. Тези правила и на тях ще помогнат. Ние това си говорихме вчера. Говорихме си включително за законодателни промени, за да няма този проблем – да бъдат общо взето поставени във всякакви неизгодни посоки. И още нещо, защото съм сигурен, че ще ме питате – това е за зимното почистване. Вчера апелирах…

Водещ: Да, какво ще се случи след 30 септември?

Иван Шишков: Да, апелирах към фирмите за държавническо отношение и национално поведение във връзка със зимното почистване. Ние какво сме направили? Ние буквално нямахме друг избор. От първия ми работен ден съм поискал от служителите на АПИ и отдела в МРРБ, който се занимава с обществените поръчки, съм поискал в срок до 10-ти, 15-ти този месец да обявим обществени поръчки по съкратените срокове, т.е. срокът е 15 дни, за да може да направим обществен поръчки за зимно почистване, само за зимното  почистване. Нямахме никакъв друг избор. Вчера чух и в разговора стана въпрос с г-н Чайков, че те са очаквали едва ли не да удължим тези договори по ТРП-тата, които Народното събрание ги легитимира до 30 септември. Няма как да разчитаме дали Конституционният съд ще отмени или няма да отмени текста. Не можем да рискуваме по никакъв начин зимната поддръжка и затова ги призовах за отговорно отношение, да участват и както са поддържали зимното почистване миналата година, което ние им го възложихме и им осигурихме пари, така да го направят и тая година. Ще има също и много нови…

Водещ: Призовахте – и какъв е отговорът?

Иван Шишков: Според мен те бяха изненадани от предложението, а може би очакваха, че ще чакаме Конституционния съд и тогава ще изпаднем в положение, в което да нямаме избор. Не, няма да останем в това положение. Отговорът, между другото, беше, че те имат претенции да получат по-големи аванси с цел инфлацията, да могат да си осигурят нужните материали.

Водещ: Повече пари.

Иван Шишков: Не, те да поискат по-големи аванси за зимно почистване, има донякъде логика, защото знаете, че зимното почистване те трябва да купят материали и трябва да подготвят техниката. Така че ако те се чувстват несигурни в отношенията с държавата и ако по-големите аванси ще им донесат сигурност, със сигурност ще се договорим в тази посока. Това не е най-страшното.

Водещ: Т.е. да кажем на нашите зрители и на шофьорите, че няма да останем без зимно почистване.

Иван Шишков: Ние имаме и още един вариант, така че ако случайно стигнем до положение, в което започват да се обжалват конкурси… Защото имайте предвид, че поддръжката на практика пропадна заради лошо направените конкурси, организирани от АПИ. Няма какво да се заблуждаваме. АПИ направи лоши конкурси, тези лоши конкурси бяха отменени от КЗК. Ако бяха влезли в съда, щеше да е още по-лошо. Т.е. по-добре е чисто юридически, че бяха спрени, но изключително лошо е, че се стигна до там. Ние сме в…

Водещ: Някой ще понесе ли отговорност за тези лоши договори?

Иван Шишков: Би трябвало да понесе отговорност ръководството на АПИ, защото ръководството на АПИ на практика си е позволило да направи това.

Водещ: Кирил Петков искаше да смени ръководството на АПИ.

Иван Шишков: Мога да кажа, че аз също мисля в тази посока. Не мога днеска да ви кажа новина – ще ги сменим или няма да ги сменим. Не е лесно да се разделяш с хора, които са назначени на определени позиции, но аз мога да ви кажа следното: че правителството и предишното ръководство на МРРБ смени абсолютно всички възлови постове, които бяха назначени от служебния кабинет, бяха сменени. Т.е. нищо страшно няма в това да…

Водещ: Да се сменяват хора.

Иван Шишков: Ами, ако те не отговарят на политиката, която искаш да правиш? Политиката се прави веднъж с желание, втори път – с хора. Така че при всички положения, ако преценим, че тези хора не отговарят на темпото, в което искаме да направим, защото наистина за нас темпото е най-важно в момента.

Водещ: Добре, г-н Шишков, за жителите на Югозападна България, а и не само – за всички, които лятото отиват на гръцкото море, е много важно това кога най-после магистрала „Струма“ ще бъде завършена. Няма нужда да ви казвам и на нашите зрители, че много хора загубиха живота си в Кресненското дефиле, много хора бяха ранени през изминалите години. Какво се случва със „Струма“ и лота, който е в участъка в дефилето?

Иван Шишков: За лота в участъка на дефилето наистина бяхме изненадани. Решението в последния момент за спиране на процедурата…

Водещ: На министър Сандов.

Иван Шишков: Да, бяхме изненадани. Не искам да го коментирам днес. Имаме разговори със служебния министър на околната среда и водите, най-вероятно може би до седмица ще излезем с общо решение какво ще направим, как ще спасяваме нещата. Така че правителството със сигурност има основна цел, т.е. много основни цели има, но една от основните цели на правителството е да продължим всички големи инфраструктурни обекти. Но ще отворя още една скоба за „Струма“. Не знам дали си спомняте, но миналата година в края на септември аз направих една инспекция на магистрала „Струма“, точно преди тунела „Железница“ и установих, че има едно свлачище непосредствено преди моста, което е спряло строителството, и един от почти готовите лотове непосредствено преди въпросния проблем също не може да бъде пуснат поради причината, че буквално безхаберно беше спряна процедурата. Строежът беше е правилно, защото се появява свлачище, но оттам нататък може би почти една година нищо не се беше случило. Бях разпоредил да се започне веднага да се правят проекти, за да може да се вземе решение как да се овладее ситуацията, за да може да се пусне този участък. Това, което съм попитал, веднага след като съм встъпил в длъжност, ми беше отговорено, че има готов проект, който всеки момент ще бъде внесен в МРРБ. За съжаление, и там забелязвам, че в тези шест-седем месеца темпото е било изключително бавно. Въпросът е в темпото.

Водещ: Добре, още за магистрала „Струма“. Разбрахме, че има писмо от Европейската комисия до българските институции и един въпрос, който доста се използва за политически цели – има ли опасност да се наложи да връщаме пари по изграждането на магистралата? Т.е. това, което работи в държавата, в съответствие с европейските изисквания ли е, защото в пространството се въртят едни суми – 1,6 милиарда евро?

Иван Шишков: Казах вие, че за „Струма“ в момента се работи и не мога да ви отговоря конкретно нищо. Разбира се, това не означава, че няма да ви отговоря. Най-вероятно заедно с министъра на околната среда и водите със сигурност или ще дадем пресконференция, или ще го оповестим, но със сигурност ще получите отговор всички какво сме решили да правим по проблема „Струма“.

Водещ: Добре, очаквам, разбира се. Вчера се срещнахте и с участници в строежа на газовата връзка с Гърция, по която чакаме азерски газ. Какъв е проблемът там?

Иван Шишков: Проблемът е, че има незавършено строителство. Не е вярно, че има проблем с бюрокрация или с институциите. Напротив, искам да кажа, че колегите от служба „Пожарна безопасност“ са работили може би месеци назад със строителя съвместно, за да му дават предписания да отстранява всички дефекти, които са констатирани в строежа. 

Водещ: Току-що опровергахте г-н Табутов от „Продължаваме промяната“, който предполагам сте чули – каза, че строежът е напълно завършен.

Иван Шишков: Не, строежът не е завършен. Това не означава, че няма да се завърши, не означава, че няма да пуснем газовата връзка. Мога да ви кажа, че за този строеж се работи също от първия работен ден и не само на МРРБ, а четири-пет министерства. В изключителен синхрон се работи, за да може да се решат всички проблеми. И аз пак казах: и в пътния сектор, в случая и в това строителство проблемът е времето. Някак си темпото е било различно и не е отговаряло на предизвикателствата, че наистина човек не може да си позволи да се забави. Но пак казвам, има недовършени неща, поискал съм от фирмата пълен график по дни, не само крайна дата, пълен график по дни. Вчера казах, че това е най-облагодетелстваният строител в България.

Водещ: Кога очаквате да получите този график, за да знаем и ние кога да очакваме?

Иван Шишков: Днес до края на деня сме поискали пълен график да бъде даден. Разбира се, в момента, в който го дадат, ние също искаме да го анализираме. Имайте предвид, казвам го категорично – има недовършени работи. Не са безкрайно много, те са поправими. А освен това, ако сте забелязали, аз вчера предложих да разделим обекта на два етапа така, че този етап, който е свързан с непосредствената експлоатация на газовата връзка, без обаче разбира се да има проблем със самата експлоатация, с това да няма някакви проблеми с пожарна, с всичките други свързани дейности във връзка с пряката дейност, да може фактически да го въведем в експлоатация. Нали знаете какво означава това? Това означава, че целият строеж, ако трябваше да чакаме да го въведем в експлоатация, означава, че още три месеца нямаше да го въведем в експлоатация. Намерили сме гъвкаво решение и с това гъвкаво решение да можем веднъж да гарантираме сигурността и законността на ползването на газовата връзка и втори път, да може срокът да бъде…

Водещ: Г-н министър, казахте, че малко трябва да се довърши. Ако се работи нормално и няма пречки, както казахте, какъв е един разумен срок за пускането в експлоатация на газовата връзка с Гърция?

Иван Шишков: Това, което мога да ви обещая и да ви кажа и това, което сме се разбрали вчера, е, че след като предложат цели срок, към него, разбира се, ще има и административни действия, които държавата ще помага успоредно, така, че да не се губи време за преглед примерно на строежа чак след като е завършен. Строежът ще бъде преглеждан всеки ден, така, че в момента, в който е завършен…

Водещ: Седмици, месеци?

Иван Шишков: Седмици няма да стане, но пак казвам, надявам се наистина в рамките на месец, месец и нещо да се случи.

Водещ: Месец.

Иван Шишков: Но не искам да коментирам категорично никаква дата, защото пак казвам – не знам дали разбирате, но в момента всичко зависи от строител. Разбира се, от нас, от цялото правителство ще има помощ, но изключително зависи от строителя да си спази всички срокове и ангажименти, които би поел в тези дни.

Водещ: Как бяхте поканени от президента Радев да заемете поста? Защо той не се спря на г-жа Комитова? Обсъждали ли сте този въпрос?

Иван Шишков: Не, не съм го обсъждал. Първо, доколкото знаем всички, г-жа Комитова е в политическата партия на г-н Янев, така че… От друга страна, знаете, че аз бях заместник-регионален министър в предишния кабинет и в части от по-предишния, защото те бяха два кабинета. Запознат съм изцяло с материята. Може би така си представям защо изборът е спрян върху мен – може би е заради една приемственост и заради това, че МРРБ има много проблеми и това, че аз ги познавах веднъж, бидейки в министерството преди това, на мен ще ми е по-лесно от първия ден да започна да работя. Така си го обяснявам.

Водещ: С колегите си от служебното правителство сте обект на обвинения от БСП, че връщате модела „ГЕРБ-ДПС“ на власт. Как бихте отговорили на това?

Иван Шишков: Аз специално за МРРБ и това, което си коментирахме преди малко, аз ви казах, че основният проблем на пътните фирми е моделът „ГЕРБ“. Така че не виждам какво го връщаме обратно – искаме да го променим.

Водещ: Добре. От една седмица, казахме вече, сте на поста, казахте какво сте заварили. Има ли нещо в анализите, с които сте се запознали, което ви е изненадало, и ще вземете решения рязко?

Иван Шишков: Това е другото, което тепърва ще се запознавам по-задълбочено, поръчал съм проверка – това е във „ВиК Холдинг“, защото цената на водата също е един от сериозните проблеми. „ВиК Холдинг“ все пак в рамките на предишния служебен кабинет, в който съм бил, мога да ви кажа, че в него има едни пари и тези пари си заслужава да бъдат инвестирани така, че да могат да помогнат веднъж за намаляване загубите на водата, втори път, разбра се, е възможно да се инвестира в различни енергийни източници и да може евентуално да произвеждат ток, да падне цената. Защото имайте предвид, че част от цената на водата е и самият ток. За съжаление, според мен имахме такава идея, да развием по-сериозно „ВиК Холдинг“, този сектор да се развие като инвестиции с цел поне да овладеем вдигането на цената на водата. Доколкото виждам, не се е случило особено развитие в тая посока.

Водещ: Особено в района на морето, Бургас – там хората се оплакват от високи цени на водата.

Иван Шишков: Изрично съм поискал да ми дадат пълна справка, какво се е случило точно в Бургас, защото наистина вдигането на цената на водата там е доста шокиращо и драстично. Но аз пак казвам, че ние за съжаление винаги ходим след проблемите. И аз, макар и служебен регионален министър, мога да ви кажа, че ако не искаме да ходим след проблемите, трябва да ги планираме навреме. Същото е и с магистралите, същото е и с водата. Ние в момента, днес си говорим за някакви много малки части от магистралите. А знаете ли колко трасета има да се планират и да се изградят в България? И войната по пътищата, както всички обичаме да казваме, това е, защото нямаме проектирани достатъчно добри магистрали, нямаме проектирани и построени, разбира се.

Водещ: Ще Ви очакваме отново в нашето студио с новини. Архитект Иван Шишков – служебен министър на регионалното развитие и благоустройството.

Запис от участието на министър Иван Шишков в сутрешния блок на БТВ може да видите на интернет страницата на телевизията.

mrrb