Министър Плевнелиев даде старт на тръжната процедура за избор на изпълнител на строителството на Лот 1 от АМ “Марица”

Министър Плевнелиев даде старт на тръжната процедура за избор на изпълнител на строителството на Лот 1 от АМ “

01 декември 2010 | 16:19

Това е първото правителство, което излезе с ясни ангажименти да построи три магистрали – “Люлин”, “Тракия” и “Марица”. Това каза днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев при старта на тръжната процедура за избор на изпълнител на строителството на Лот 1 от АМ “Марица”.

В присъстието на председателите на комисиите по регионална политика и транспорт към Народното събрание, представители от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Агенция “Пътна инфраструктура” и Камара на строителите министър Плевнелиев направи обзор на състоянието и бъдещото строителство на магистралата, като припомни, че нейното изграждане е започнало през 1979 г. “Едва в началото на октомври т.г. бяха открити 31 км от аутобана, които са построени за 31 години, т.е. по километър на година, съпътствани с голям брой анекси”, припомни министърът, като допълни, че “такъв е бил начинът, по който са се строяли магистрали у нас”.

От км 0+000 до км 5+000 имаме готови 5 км, които трябва да бъдат рехабилитирани, обясни Росен Плевнелиев и каза, че тръжната процедура от 5-ти до 72-ри км е преработена и вместо на четири лота, както е бил старият проект, ще се строи на два. Общата им дължина е 66,1 км, а индикативната им стойност е 209 млн. евро. Финансирането е по Оперативна програма “Транспорт”. Министър Плевнелиев обяви, че най-късно в понеделник ще стартира и процедурата за избор на изпълнител на строителството на Лот 2 от магистралата.

През януари следващата година ще стартира процедурата за избор на изпълнител и за последните 3 км от магистрала “Марица”. Възложител на отсечката от км 114+000 до км 117+000 (границата с  ГКПП “Капитан Андерево”) е Министерството на финансите. Финансирането е по линия на Световна банка.

Зам.-министър Георги Прегьов посочи, че в процедура за избор на изпълнител са поставени допълнителни изисквания – участниците в тях трябва да са изпълнявали обекти с товароносимост от 11,5 тона. “Това е един физически измерител на термина „магистрали”, т.е. да имат опит в строителството на магистрали”, обясни зам.-министърът. Другата промяна в документацията е подписването на изрична декларация за носене на солидарна отговорност. „По този начин се опитваме да направим участниците още по-обвързани при изпълнението на задачата”, каза още той и допълни, че държавата като възложител също ще поеме допълнителна част от отговорностите - ако по вина на възложителя, изпълнителят не е в състояние да сертифицира 100 % от дейностите, ще има възможност да се сертифицира достатъчно голяма част от етапа и той да бъде разплатен.

Според направени разчети от Агенция “Пътна инфраструктура” е реализирана икономия от 9 млн. лв. от стрителството на 31 км от магистрала „Марица”, които бяха открити в началото на октомври т.г., каза министър Плевнелиев. Бюджетът за тях е 34 млн. лв., които бяха отпуснати със специално постановление на Министерски съвет.

Агенция “Пътна инфраструктура” трябва да навакса закъснението при стартирането на пътните обекти по ОП “Транспорт”. Министър Плевнелиев посочи, че най-късно до 10 януари следващата година трябва да стартират и процедурите за “Софийски околовръстен път - пътен възел „Яна”, “Кърджали – Подкова”, а до края на януари - и тръжните процедурите за Лот1 и Лот 4 от автомагистрала Струма.

В заключение министър Плевнелиев обяви, че са издадени строителните разрешения за съпътстващите трасета на магистрала “Тракия”.

mrrb