Главен секретар

Главен секретар

07 февруари 2017 | 17:20

Веселина Терзийска 

Главният секретар осъществява административното ръководство на администрацията в изпълнение на законите.

Главният секретар ръководи, координира и контролира функционирането и дейността на администрацията, като:

  1. Осъществява изрично делегираните му от министъра с писмена заповед правомощия;
  2. Организира разпределянето на задачите за изпълнение между административните звена в министерството;
  3. Създава условия за нормална и ефективна работа на звената в министерството;
  4. Осъществява общия контрол за изпълнението на възложените задачи;
  5. Осъществява вътрешноведомствената организация на работа на администрацията, за което може да издава заповеди;
  6. Контролира и отговаря за работата с документите, както и за съхраняването им;
  7. Ръководи, координира и контролира подготовката на становища на министъра по материали за заседания на Министерския съвет;
  8. Координира и контролира дейността по управлението на държавната собственост, предоставена на министерството;
  9. Осъществява координация и контрол в процеса на подготовката и изпълнението на бюджета и отговаря за законосъобразното и целесъобразното разходване на средствата по бюджета на министерството;
  10. Координира и контролира дейностите по управление на човешките ресурси в министерството;
  11. Координира и контролира дейностите в областта на информационните технологии и системи в министерството;
  12. Организира дейностите по подготовката на министерството за работа във военно време, при управление при кризи и по защита при бедствия;
  13. Осъществява и други дейности, възложени му от министъра.